Mango – symbol miłości

20.01.2021

owoce

Mango są soczystymi, aromatycznymi owocami wiecznie zielonego drzewa (Mangifera indica) należącego do rodziny nerkowców. Z botanicznego punktu widzenia mango to pestkowiec, składający się z zewnętrznej skórki, mięsistej jadalnej części i centralnego kamienia otaczającego pojedyncze nasiono – zwane również owocem pestkowym, takim jak śliwka czy brzoskwinia.
Wszechstronne mango jest dostępne przez cały rok i dodaje pysznego smaku zbilansowanej diecie.

Kokosanka z orzechami i mango

Witaminy

Mango jest dobrym źródłem składników odżywczych wzmacniających odporność. Około 100 gramów mango dostarcza organizmowi ponad 40% RDI witaminy C wspierającej układ odpornościowy oraz wspomagającej wchłanianie żelaza.

Mango zawiera także kwas foliowy, witaminę K, witaminę E i kilka witamin z grupy B (tiamina, ryboflawina, B5) będących prawdziwym wsparciem  odporności naszego organizmu.

Ponadto zawiera składniki odżywcze wspierające zdrowe serce. Oferuje między innymi magnez oraz potas, które pomagają utrzymać właściwy puls, a także odpowiednie rozluźnienie naczyń krwionośnych sprzyjając obniżeniu poziomu ciśnienia krwi.

W Indiach mango jest symbolem miłości, a koszyk z tymi owocami uważany jest za prawdziwy gest przyjaźni.

Składniki mineralne

Magnez, potas, miedź, mangan

Potrawy z mango w naszym menu

  • Kokosanka z orzechami i mango

  • Smoothie bowl z mango

Brokuły - najzdrowsze warzywo

07.12.2020

zdrowie

Brokuły uznawane są za jedno z najzdrowszych warzyw. Kiedy myślimy o włączeniu zielonych warzyw do naszego menu, brokuły są jednym z najważniejszych jakie mamy do dyspozycji.

Dzięki niewielkiej ilości kalorii jakie posiadają oraz wysokiej zawartości błonnika są doskonałym wyborem dla osób będących na diecie. Błonnik wywołuje poczucie sytości i skutecznie zapobiega podjadaniu pomiędzy posiłkami.

Zupa krem z brokułami

Witaminy

Brokuły zawierają wysoki poziom zarówno wapnia, jak i witaminy K, które są ważne dla zdrowia kości oraz pomocne w zapobieganiu osteoporozie.

Posiadają także duże ilości witaminy C (ponad 60 mg w 100 g ugotowanych warzyw), która jest jedną z najistotniejszych witamin w przypadku prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego organizmu.

Brokuły oprócz wapnia zawierają także wiele innych składników odżywczych takich jak magnez, cynk bądź fosfor. Ze względu na swoje bogactwo składnikowe są wyjątkowo polecane dzieciom, osobom starszym oraz matkom karmiącym.

Składniki mineralne

Wapń, magnez, cynk, fosfor, selen, sód

Potrawy z brokułami w naszym menu

  • Zupa krem z brokułami

  • Makaron z serem i brokułem

Orzechy nerkowca – prawdziwy obrońca naszej krwi

12.11.2020

orzech

Delikatny, nieco mięsisty i kremowy orzech w kształcie półksiężyca. Bliski krewny mango oraz pistacji. Pomimo wysokiej kaloryczności orzechy nerkowca to bardzo zdrowy oraz wartościowy składnik diety – najzdrowszy pośród wszystkich bakalii.

Regularne i kontrolowane spożywanie orzechów nerkowca może pomóc w uniknięciu wielu chorób krwi. Orzechy nerkowca są bogate w miedź, która odgrywa ważną rolę w eliminacji wolnych rodników z organizmu. Niedobór miedzi może prowadzić do niedoborów żelaza, a nawet anemii. Dlatego nasza dieta powinna zawierać zalecaną ilość miedzi. A orzechy nerkowca są jej dobrym źródłem.

Orzechy nerkowca pożądane są także wśród sportowców. Działają antyoksydacyjnie, w związku czym są czynnikiem łagodzącym objawy stresu związanego z wymagającym wysiłkiem fizycznym. Dodatkowo zawarty w powyższych orzechach magnez w sporych ilościach znakomicie wpływa na pracę naszych mięśni i na naszą ogólną kondycję psychiczną.

100 gram orzechów nerkowca zaspokaja aż 244% dziennego zalecanego spożycia miedzi, 94% magnezu, 92% manganu, 85% fosforu oraz 72% cynku.

Kokosanka z orzechami i mango

Witaminy

Czynnikiem wyróżniającym się jest bogactwo witamin z grupy B, a w szczególności kwas foliowy, tiamina oraz ryboflawina pozytywnie wpływające na układ krwionośny, nerwowy oraz hormonalny.

Obecność witaminy K pomaga w prawidłowym procesie krzepnięcia krwi, a witamina E jest prawdziwym wsparciem dla naszej skóry.

Składniki mineralne

Miedź, mangan, fosfor, magnez, żelazo, potas, wapń.

Potrawy z orzechami nerkowca w naszym menu 

  • Kokosanka z orzechami i mango
  • Kuskus z awokado i szpinakiem

Szpinak – warzywo o jednym z największych potencjałów antynowotworowych

16.10.2020

warzywa

Szpinak to super-warzywo. Zawiera mnóstwo składników odżywczych w niskokalorycznym wydaniu. Stosunkowo niedrogi oraz łatwy w przygotowaniu znalazł uznanie wielu kuchni świata, szczególnie kuchni śródziemnomorskiej, bliskowschodniej oraz południowo-wschodniej Azji.

Ciemne, liściaste warzywa, takie jak szpinak, są ważne dla zdrowia skóry, włosów oraz kości. Korzyści zdrowotne wynikające ze spożywania szpinaku obejmują poprawę kontroli poziomu glukozy we krwi u osób z cukrzycą oraz zmniejszenie ryzyka zachorowania na raka jamy ustnej, gardła, krtani, przełyku oraz płuc. Warzywo nie przechodzi również obojętnie wobec naszego wzroku. Cała gama związków z rodziny karotenoidów, a w szczególności zeaksantyny oraz luteiny, bardzo dobrze wpływa na stan zdrowia plamki żółtej, która z wiekiem ulega degeneracji prowadząc nawet do ślepoty. Spożywanie dużej ilości szpinaku zawierające powyższe składniki skutecznie temu zapobiega.

Szpinak jest szczególnie polecany osobom palącym. Powinny po niego sięgać także osoby z otyłością oraz nadciśnieniem tętniczym.

Kanapka z tofu i szpinakiem

Witaminy

To liściaste warzywo obfituje w wiele wartościowych składników odżywczych na czele z witaminą K1, żelazem, magnezem, manganem oraz wapnem. Warto wiedzieć, że jeden liść szpinaku zawiera ponad połowę dziennego zapotrzebowania na witaminę K1.

Szpinak jest dobrym źródłem witaminy C. Szczególnie połączenie tej witaminy z żelazem pochodzenia roślinnego sprawia, że przyswajalność żelaza przez organizm dochodzi nawet do 20 %. Według Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) 100-gramowa porcja szpinaku zawiera 28,1 mikrogramów witaminy C, czyli 34 procent dziennego zapotrzebowania.

Szpinak jest także bogaty w karotenoidy, które organizm może przekształcić w witaminę A.

Składniki mineralne

Żelazo, magnez, mangan, wapń, potas, sód, fosfor, jod, cynk.

Potrawy ze szpinakiem w naszym menu

  • Jajecznica ze szpinakiem
  • Placki ziemniaczane ze szpinakiem
  • Babeczki ze szpinakiem i komosa ryżową
  • Vege burgery z ogórkiem i szpinakiem
  • Makaron z łososiem, szpinakiem i suszonymi pomidor
  • Kanapki z tofu i szpinakiem

Papryka – Afrodyzjak i prawdziwa bomba witaminowa

05.10.2020

warzywa

Czerwona, zielona, żółta, a nawet fioletowa. Warzywo, które kusi smakiem, upiększa potrawy, dodaje wigoru i poprawia libido.

Papryka to prawdziwa bomba witaminowa, która należy do witaminowych rekordzistek. Regularne jej spożywanie korzystnie wpływa na wzrok, obniżenie ciśnienia krwi oraz na ogólną odporność organizmu.

Można ją konsumować zarówno na surowo jak i po poddaniu obróbce termicznej. Niskokaloryczność tego warzywa sprawia, że jest znakomitym składnikiem każdej diety.

Faszerowana papryka

Witaminy

Doskonałe źródło witaminy C. W zależności od odmiany szacuje się, że w 100 g papryki może znajdować się od 70 do nawet 400 mg tej witaminy. Jej zawartość zależna jest od wielu czynników: odmiany papryki, pogody, fazy dojrzałości, a nawet od okresu zbioru. Najwięcej witamy C zawiera papryka czerwona, następnie zielona, a najmniejszą jej ilość zawiera odmiana żółta.

Obfituję w witaminę A, szczególnie papryka czerwona. Już 100 g tej papryki zaspokaja około 70% zapotrzebowania człowieka na witaminę A, która korzystnie m. in. wpływa na cerę i jej odpowiedni odcień.

Zawiera Kwas foliowy (czyli witaminę z grupy B). Jest to ważny organiczny związek chemiczny ponieważ organizm ludzki nie potrafi we własnym zakresie wytwarzać kwasu foliowego i musi być on dostarczany wraz ze spożywanymi posiłkami. Szczególnie istotny dla kobiet w ciąży.

Składniki mineralne

Magnez, sód, wapń, żelazo, fosfor, mangan, cynk oraz miedź.

Potrawy z papryką w naszym menu

  • Faszerowana papryka z wołowiną
  • Serek wiejski z pieczarkami i papryką
  • Lekka sałatka z kukurydzą i papryką

Awokado – prawdziwy pomocnik w przyswajaniu składników odżywczych

03.10.2020

owoce

Awokado jest owocem kalorycznym, ale dzięki wysokiej zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych (zdrowego tłuszczu) znakomicie wspomaga organizm w przyswajaniu składników odżywczych.

Zwiększa wydzielanie cytokin przeciwzapalnych i wspomaga odporność. Awokado zawiera także luteinę, która chroni przed różnymi schorzeniami oczy jak zaćma czy zwyrodnienie plamki żółtej.

Osoby spożywające regularnie powyższy owoc mają niższe ryzyko wystąpienia chorób naczyniowo – sercowych oraz niższy poziom cholesterolu

Kuskus awokado

Witaminy

Zawiera dużą ilość witaminy E. Pokrywa około 35 % dziennego zapotrzebowania na tą witaminę. Powyższa witamina jest silnym przeciwutleniaczem dzięki czemu korzystnie wpływa na naszą skórę i odpowiednie jej nawilżenie.

Dobre źródło witaminy B6, która jest niezbędna do prawidłowej czynności układu nerwowego.

Składniki mineralne

Miedź, potas, magnez, żelazo, fosfor, wapń.

Potrawy z awokado w naszym menu

  • Kuskus z awokado
  • Kanapki z serkiem i awokado
  • „Ryż” z kalafiora z pomidorem i sosem z awokado

Catering dietetyczny DietSet

od 1 lipca zawieszamy działalność

PIĘKNIE DZIĘKUJEMY NASZYM KLIENTOM !!!

zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszego cateringu na skybistro.pl